Boeing, üretim sıkıntıları nedeniyle 2024 yılında negatif nakit akışı bekliyor
Boeing Co (NYSE:BA) 2024 yılı için negatif serbest nakit akışı öngörerek, düşük tek haneli milyarlarda pozitif nakit üretimi öngören bir önceki Mart ayı tahmininden saptı. Tahmin, Perşembe günü düzenlenen Wolfe Research Küresel Ulaşım ve Sanayi Konferansı sırasında Boeing’in Finans Direktörü Brian West tarafından revize edildi. West ayrıca ticari jet teslimatlarının 2024’ün ikinci çeyreğinde artış göstermeyeceğini ve yılın ilk çeyreğiyle aynı seviyede kalacağını belirtti.
Havacılık ve uzay devi, özellikle en çok satan 737 MAX jet uçağıyla ilgili üretim zorlukları nedeniyle yoğun bir baskıyla karşı karşıya. Ocak ayında Alaska Havayolları’na ait bir uçakta meydana gelen ve bir kapı tapasının uçuşun ortasında kaybolduğu olay, düzenleyicilerin incelemelerini arttırmasına ve bunun sonucunda üretimin yavaşlamasına neden oldu. Boeing’in Seattle’daki montaj hattında üretim oranlarının Nisan ayında tek haneli rakamlara kadar düştüğü ve bunun Federal Havacılık İdaresi’nin (FAA) ayda 38 jete izin vermesinden önemli bir düşüş olduğu bildirildi.
Bu olay ve diğer güvenlik endişeleri karşısında FAA, Boeing’in sistemik kalite kontrol sorunlarını ele alan bir rapor sunması için 30 Mayıs’a kadar süre tanıdı. Ayrıca FAA Yöneticisi Mike Whitaker, Boeing’in karşılaştığı zorlukları yorumlayarak, şirketin bu sorunları çözmek için önünde “uzun bir yol” olduğunu belirtti.
ABD Adalet Bakanlığı da, 2018 ve 2019’daki ölümcül 737 MAX kazalarının ardından şirketi cezai kovuşturmadan koruyan 2021 tarihli bir anlaşmayı ihlal ettiği iddiasıyla Boeing’e dava açıp açmamayı düşündüğü için konuya dahil oldu. Bu konuda 7 Temmuz’a kadar bir karar alınması bekleniyor.
Bu zorlukların ortasında, Boeing’in hisseleri Perşembe günü %6’lık bir düşüş yaşadı ve yıl başından bu yana %30’luk bir düşüşe eklendi. Şirket şu anda 737 MAX gövdesi için önemli bir tedarikçi olan Spirit AeroSystems’ı (NYSE:SPR) potansiyel olarak satın alma sürecinde. West, anlaşmanın ikinci çeyrekte gerçekleşebileceğini ancak karmaşıklığı ve büyüklüğü nedeniyle aceleye getirilmemesi gerektiğini vurguladı.
Boeing’in Çin ile olan ilişkileri de etkilendi, zira ülkeye yapılan uçak teslimatlarındaki son gecikmeler Çin’in kokpit ses kayıt cihazlarında kullanılan bataryalara yönelik düzenleyici incelemesine bağlandı. Şirket teslimat zamanlamalarını yönetmek için Çinli müşterilerle birlikte çalıştığından, bu incelemenin Boeing’in ikinci çeyrekteki serbest nakit akışını etkilemesi bekleniyor.
Boeing üretim uygulamalarını aktif bir şekilde elden geçiriyor ve CEO Dave Calhoun’un yerine yıl sonuna kadar yeni bir genel müdür arıyor. Şirketin çabaları, mevcut krizi ele almayı ve devam eden sorunlar nedeniyle hayal kırıklığına uğrayan müşterilerinin taleplerini karşılamak için üretim yeteneklerini geri kazanmayı amaçlıyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.